با توجه به اینکه نرخ دلار 4200 تومان تعیین شده در این مقاله قصد داریم با توجه به سایر پارامترهای اقتصادی از جمله نرخ سایر ارزها و قیمت سکه، نرخ واقعی دلار را بررسی کنیم. با مدیریت سرمایه همگام باشید.

 

رابطه سکه و دلار

نرخ طلا متاثر از دو عامل نرخ دلار و بهای اونس جهانی می باشد. سه شنبه 21 فروردین قیمت سکه 1 میلیون و 780 هزار تومان بوده است. اگر ملاک ما این قیمت باشد و با در نظر گرفتن قیمت اونس در دنیا (1334 دلار) نرخ دلار 5700 تومان بدست می آید.

 

رابطه سکه آتی و دلار

قیمت سکه آتی برای اردیبهشت 97 به قیمت 1 میلیون و 850 هزار تومان محاسبه شده است با فرض ثبات قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی، قیمت دلار 5600 تومان بدست می آید.

 

مقاله چرا دولت ها نرخ ارز را پایین نگهداری می کنند را از دست ندهید.

 

رابطه دلار و سایر ارزهای جهانی

از رابطه دیگری نیز می توان قیمت دلار را بدست آورد و آن نرخ برابری قیمت ارزها در برابر یکدیگر است. نرخ تبدیل یورو به دلار در محدوده 1.2 قرار دارد در صورتی که قیمت یورو را 7 هزار تومان حساب کنیم – بازار غیر رسمی-  نرخ دلار 5700 تومان و اگر نرخ یورو را 6100 تومانی که صرافی ها اعلام کرده اند در نظر بگیریم نرخ دلار 4950 تومان خواهد شد.

قیمت درهم امارات در بازار 1420 تومان است و با توجه به نرخ تبدیل درهم به دلار، دلار قیمتی حدود 5200 تومان خواهد داشت.

اگر قیمت پوند انگلیس را که 7200 می باشد در نظر بگیریم قیمت دلار 5100 می باشد.

اگر این محاسبات بر اساس قیمت دلار کانادا صورت پذیرد قیمت دلار 5200 تومان بدست می آید.

با توجه به مطالب یاد شده احتمالا شاهد تغییراتی در قیمت سایر ارزها و سکه و همچنین احتمالا افزایش قیمت دلار در میان مدت خواهیم بود.

 

 

هوش مالی کودکان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *