شاید برای شما نیز زیاد پیش آمده باشد که اصطلاح فدرال رزرو را در رسانه ها یا اخبار شنیده باشید. با مدیریت سرمایه بررسی همراه باشید تا در این خصوص توضیحاتی را بیان نماییم.

در سال 1910 به علت بحران های مالی متناوبی که در اقتصاد امریکا رخ می داد، عده ای در شهر جورجیا گرد هم آمدند و در خصوص تشکیل یک نهاد مالی مرکزی در امریکا به بحث و تبادل نظر پرداختند. این گفتگو ها نهایتا در سال 1913 منجر به تشکیل بانک مرکزی امریکا یا فدرال رزرو گردید.

تصمیمات این نهاد در اقتصاد جهانی بسیار تاثیر گذار است و به افرادی که علاقمند به اقتصاد و تحولات جهانی هستند پیشنهاد می شود تصمیمات این سازمان تاثیر گذار اقتصادی را دنبال کنند. بطور مثال با افزایش نرخ بهره در آمریکا نرخ تبدیل دلار به یورو افزایش یافته و به اصطلاح دلار گران تر می گردد.

آمریکا از نظر بانکی به 12 منطقه تقسیم شده و فعالیت های هر منطقه توسط فدرال رزرو ارزیابی و نظارت می گردد.

فدرال رزرو دارای 12 عضو بوده که 7 عضو آن برای 14 سال توسط رییس جمهور آمریکا انتخاب شده و 5 عضو دیگر آن شامل رییس فدرال رزرو نیویورک ( مهمترین شهر اقتصادی آمریکا ) و 4 منطقه بانکی دیگر، به تناوب می باشد.

 

برای آشنایی با جنگ های تجاری می توانید به مقاله یخبندان بورس در پایان زمستان که وضعیت بورس را بررسی می کند مراجعه نمایید.

یک نظر برای «فدرال رزرو چیست؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *