قرار نیست یک سیستم سرمایه گذاری همیشه جواب دهد و همیشه درست عمل کند، اینکه بتوانید در بیش از 70 درصد مواقع تصمیم معقولی اتخاذ کنید و در مواقع ضرر بتوانید سریع خارج شوید، نشان می دهد که سیستم مناسبی دارید.

البته میتوانید به دانش و تجربه خود بیافزایید و سود بیشتری کسب نمایید اما سعی کنید به سیستم خود وفادار بمانید. معمولا اگر زندگی سرمایه داران موفق را بررسی کنید، متوجه میشوید که به ندرت روش خود را تغییر میدهند. معامله گری و سرمایه گذاری، استرس و فشار روانی زیادی به فرد تحمیل میکند و در صورتیکه، در این هیجانات سرمایه گذاری، اصول و راهنما و چارچوبی برای انتخاب و تصمیم گیری نداشته باشید، یا به اصول خود شک کنید، ضریب اشتباه شما، به شدت افزایش پیدا میکند.

اگر در مواقع سرمایه گذاری استرس زیادی متحمل میشوید و یا شک و تردید شما را فرا میگیرد، بهتر است حجم سرمایه گذاری خود را کاهش داده و آن را تا حدی پایین آورید تا احساس کنید، بر اوضاع مسلط شده اید.

هنگامی که توانستید کنترل ذهن و فکر خود را بدست آورده و اعتماد به سیستم خود پیدا کردید، مجدد سرمایه گذاری های سنگین تری را انتخاب کنید.

وظیفه شما به عنوان یک سرمایه گذار حرفه ای آن است که ابتدا دانش و تجربه خود را افزایش داده و سپس یک سیستم سرمایه گذاری برای خود طراحی نموده و آنگاه آن را ارتقا دهید.

کسانی که همیشه در تصمیمگیری تردید دارند، سخت میتوانند آرامش خود را در هنگام اخذ تصمیمات مالی حفظ کنند، پس اگر فکر میکنید مشکل شما تردید در تصمیمگیری یا ضعف در تصمیم گیری است ابتدا برای آن چاره اندیشی کنید.

 

هزینه خود را بپردازید

یادگیری هر علم یا مهارتی نیاز به پرداخت هزینه های لازم دارد. دنیا بر مدار رایگان و راحت نمی چرخد. شما نمیتوانید در هیچ زمینهای متخصص شوید یا به مهارت بالایی دست یابید مگر آنکه ثابت قدم بوده و زمان و انرژی و پول صرف کنید.

حتما سعی کنید سالی دو کتاب خوب بخوانید و در چند سمینار و کارگاه مربوط به سرمایه گذاری شرکت کنید. اینها کمترین هزینه ای است که بابت افزایش دانش و مهارت خود می بایست متقبل شوید.

برخی از کتابها و همایشهای بسیار ارزشمند، از قیمت خرید یک پیراهن در بازار، ارزانتر هستند. برای آموزش خود هزینه کنید، حتی اگر در یک سمینار تنها یک جمله یا نکته جدید فرا گیرید، کفایت میکند.

دنیای امروز دنیای تغییر و تحول است، مهمترین سرمایه گذاری که میتوانید در عمرتان انجام دهید، سرمایه گذاری بروی خودتان است.

همچنین به ضررهایی که در سرمایه گذاری متحمل می شوید به چشم کسب تجربه و افزایش دانش بنگرید و خود را بابت آنها سرزنش نکنید. هیچ چیز نمیتواند همچون اشتباهات به شما درسهای ارزشمند بدهد.

برایان تریسی میگوید اگر میخواهید دو برابر سریعتر رشد کنید، سرعت شکست خوردنتان را دو برابر کنید.

 

مقاله بالا بخشی از کتاب عبور از رویا بود، برای تهیه این کتاب می توانید بروی عکس زیر کلیک نمایید.

 

عبور از رویا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *