دلار تا کجا می خواهد افزایش پیدا کند؟Reviewed by علی کمیجانی on Sep 4Rating:

امروز دلار باز رشد قیمتی داشت و به 14 هزار تومان رسید. یکی از راهکارهایی که می تواند تا حدی قیمت دلار را تحت کنترل در آورد. آزاد شدن ارائه عرضه صادر کنندگان در بازار آزاد است. در حال حاضر وارد کنندگان و صادرکنندگان تنها در بازار ثانویه می توانند معامله کنند و قیمت در آن بازار از 9 هزار تومان فراتر نمی رود. زیرا وارد کنندگان انگیزه ای برای واردات با دلار با قیمت بیش از 9 هزار تومان ندارند.

اما در بازار آزاد به علت ورود تقاضای سفته بازانه و هجوم مردم هر روز یک سقف قیمتی جدید شکسته می شود. اگر امکان جابجایی دلار بین بازار ازاد و بازار ثانویه برقرار شود کمی آرامش به بازار ها باز می گردد. قیمت تابع قانون عرضه و تقاضا است و به علت عطش بازار و کمبود اسکناس هیچ حدی برای افزایش قیمت نخواهد بود.

بسیاری از دارندگان دلار از ترس افزایش بیشتر قیمت حاضر به فروش نیستند و بسیاری از مردم عادی یا سرمایه گذاران نیز به امید افزایش قیمت یا از ترس از بین رفتن سرمایه های خود به محض شنیدن خبر افزایش قیمت برای خرید اقدام می کنند. در حقیقت با هر بار خبر افزایش قیمت سرمایه های بیشتری وارد بازار شده و سبب افزایش قیمت می شود.

از این رو کسی نمی تواند حد مشخصی برای افزایش قیمت متصور شود و حباب قیمت دلار می تواند هر روز بزرگ و بزرگتر شود و این روند ادامه خواهد داشت.
یک نکته کلی برای افرادی که به قصد سرمایه گذاری وارد بازار ارز می شوند، شایان توجه خواهد بود که در صورتی که توافق سیاسی رخ دهد قیمت دلار به سرعت کاهشی خواهد شد. که البته در کوتاه مدت احتمالا چنین اتفاقی رخ نخواهد داد.

اگر قصد سرمایه گذاری دارید پیشنهاد می کنم با مهمترین اشتباهات سرمایه گذاری آشنا شوید به این منظور، اینجا را کلیک کنید

3 نظر برای «دلار تا کجا می خواهد افزایش پیدا کند؟»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *