ثروتمندترین‌ افراد جهان در ۲۰۱۸Reviewed by علی کمیجانی on Mar 9Rating:

مدیریت سرمایه بررسی می کند: در این رتبه‌بندی، آمریکا با ۵۸۵ میلیاردر و چین با ۳۷۳ میلیاردر بیشترین تعداد میلیاردر را دارند. ۲۰ فرد ثروتمند کره‌زمین نیز در مجموع ۲/ ۱ هزار میلیارد دلار دارایی دارند که معادل تولید ناخالص داخلی سالانه کشور مکزیک است. در واقع این افراد کمتر از یک درصد از میلیاردرهای جهان را تشکیل می‌دهند؛ درحالی‌که ثروت آنها معادل ۱۳ درصد کل دارایی‌ میلیاردرهای جهان است.

در فهرست امسال، جف بزوس رئیس شرکت اینترنتی «آمازون»، با ۱۱۲ میلیارد دلار ثروت، عنوان ثروتمندترین فرد جهان را از آن خود کرده است. بیل گیتس، بنیان‌گذار و رئیس شرکت «مایکروسافت»، با ۹۰ میلیارد دلار دارایی و با نزول یک پله‌ای نسبت به رتبه‌بندی سال گذشته، در رده دوم ثروتمندترین‌های جهان قرار دارد.

وارن بافت، مدیرعامل گروه شرکتی «برکشایر هیث‌اوی» با ۸۴ میلیارد دلار دارایی، برنارد آرنولت رئیس اجرایی گروه شرکتی «لویی‌ویتون» (بزرگ‌ترین شرکت کالاهای لوکس جهان)» با ۷۲ میلیارد دلار، مارک زوکربرگ مدیرعامل «فیس‌بوک» با ۷۱ میلیارد دلار و آمانسیو ارتگا رئیس شرکت پوشاک «زارا» و ثروتمندترین فرد اروپا با ۷۰ میلیارد دلار ثروت به ترتیب در رده‌های سوم تا ششم ثروتمندترین افراد جهان قرار دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *